VAROITUS!! Tätä ei yksikään tokoa vakavasti harrastava ihminen saa lukea!!!

No niin, nyt sitten piisaa niitä seliseliselityksiä! Pitää selittää, kun ei osaa.... että ei varmaan tarttisi selitellä, jos napsisi kaikesta 9-10 pistettä! Kaikkinensa meillä oli tosi mukava ja aurinkoinen reissu. Mutta sanoin kyllä Tanjalle, että ei meistä ikinä kunnon kisaajia tule, kun ollaan liian positiivisia. Löytyy aina ne hyvät puolet ja ollaa tyytyväisiä johkin pikku juttuihin vaikka pisteiden valossa kaikki menisi päin pyllyä. Onkohan se hyvä vai huono...? Mä taidan olla niin pöhkö, että hymyilen ku naantalin aurinko, kun koira saa 100/300 pistettä! Oon vaan tyytyväinen omiin pikku asioihini! Ei sitä tällä menolla kyllä mihinkään päästä.

Mutta asiaan. Liikkeet tehtiin kahdessa osassa, ruudusta poikki. Tämä helpotti meitä hirveästi. Uimaan, puiden kiertoa, neljä liikettä, palkkaus, uimaan ja sitten loput 4 liikettä.

Mua ei jännittäny alun alkaenkaan, kun tiesin että treenaamattomuuden takia ei voi mitään odottaakaa. Paikkamakuun jälkeen ne viimeisetkin jännityksen rippeet katosivat ja pystyin toimimaa ilman jäätymisiä ja ihan aivojen kanssa. Joten sitä kautta en tehny tyhmyyksiä kehässä (mm. kävelin suoraan ja kuuntelin liikkuria, heh). Ja Kippekin oli sitäkautta rentona ja teki aikasta kivan vietikkäästi töitä, ei siis jäänynyt ja mennyt laamaksi ollenkaan! Ja nimenomaan näistä olin tositosi tyytyväinen. Nyt meillä oli oikeasti kiva tehdä liikkeet!!!

Tässä liikeliikkeeltä ne seliselitykset + Tanjan kuvaamat videot. Kiitos Tanjalle klipeistä, kiva kun näkee itse omat hölmöilynsä!

Paikallaolo 0: jepulis, alkoi tuijottelemaan paikaltaan lähtenyttä bc:tä tiivisti (noin 2 min kohadalla), jonka jälkeen ilmeisesti totesi, että ei kai tässä nyt nii-in skarppina tartte olla. Ja teki samat temput kuin ekaa kertaa tiistain treeneissä -alkoi kellimään (3,30minuttuin kohdilla)!!!! Siis voihan shit, tälle täytyy nyt tehrä jotain, koska paikkamakuu on ennen näitä kahta kertaa ollut meille "se varma liike" ja olen siihen luottanut.... Nyt se ilmeisesti keksinyt uuden tempun tähän. Pitää nyt treeneissä päästä puuttumaan. VIDEO


Täs mie vielä oon skarppina...


...sitte alkoi kiinnostamaa paikanlta lähtenyt bc....


...ja sit mie päätin, että miks´ miekää tässä paikoillaa pönöttäisin!!!

Seuraaminen 8 1/2: kaikkea pikku säätöä ja sählinkiä tässä(kin), mutta oli varmaan hyviäkin pätkiä joukossa. Ja innolla teki (ihan niin innolla että possu napsi mun reittä välillä!), ei laamaillu! VIDEO

Liikkeestä istuminen 0: oli ihan kelpo nopea....maahanmeno!!!   VIDEO

Luoksetulo 5: stoppi valuu töööörrrrkeästi. Ja tartti tupla käskyn maahan menoon (ekalla vaan stoppasi). Mutta nyt opin, että luoksetulossa saa käyttää toisessa käsimerkkiä ja toisessa suullista! Nyt kyllä siirrän stopin käsimerkille ja aletaan treenaamaa lentävän pallon kanssa. VIDEO

Ruutu 0: äääh, meni kivasti ruutuun, stop ja maahan käskyistä, mutta sitten nousi ylös maasta. Odottiko palkkaa, kun ei juuri koskaan olla tehty koko liikettä, vaan palkattu lähes aina stopeista...? Rutiinin puutetta? Loppu taas ok. Että sinänsä olin tyytyväinen (yli positiivi taas nostaa päätään...). VIDEO

- tauko -

Hyppynouto 6: törmäsi palauttaessa ja aikasta voimakkaat avut multa sivulle siirtymiseen. Mutta hei, eikös se muuten oo ihan hyvä?! VIDEO

Metsku 0: miksi edes otin tätä?! Tyhmä minä...eihän se sitä nostanu...

Tunnari 0: tämä on ainoa mikä mua oikeasti vähän harmitti, koska treeneissä tekee niin varmasti.... ilmeisesti kuitenkin on vielä epävarma. Nosti ensin oman. Tiputti. Kävi tsekkaamassa jonkun roskan kentältä. Räpelsi ties mitä kapuloita ja toi vaan jonkun. Pitää nyt treeniä vähemmän hajustetulla omalla kapulla (usein mulla on omana joku kaapissa lojunu käytetty kapula...) ja paljon toistoja. VIDEO

Kaukot 6 1/2: mun päivän ilon aihe!!!! Ei jumittanu ku yhen maahanmenon! Eikä edistäny metri tolkulla, hehee, mitä onnen aiheita! VIDEO

Kokonaisvaikutelma 8. Kuulema oli kiva kattoa kun pysyttiin iloisina enkä kertonu koiralle kun se mokasi. Tai kun ite mokailin...!

Ja taisi olla tasan 100 pistettä. Mutta mä olen oppinu asettamaa asiat oikeisiin mittakaavoihin. Tiedän ettei tämä ole maailmanloppu, kukaan yleisöstä tuskin edes minuutin päästä muistaa meistä yms. Ja että me voitaisiin osata, jos tämä ohjaaja vaan treenaisi koiransa kanssa!!

Mutta totuuden nimissä, ei saisi kyllä mennä järkyttämää liikkuria&tuomari ja viemään heidän aikaansa, jos ei kerta vaivaudu treenimään...!


Matkaseurana olleet Tanja&Kaino

photos by Mari Laitinen