Olin Skippyn kanssa Haukkumajalla hakuporukan tokotreeneissä. Otettiin kaksi kierrosta per koira. Tosi hyvä, että tuli tällaset lyhyet treenit tehtyä, yksin tehdessä kun meinaa helposti venähtää liian pitkäksi.

Ekan kierroksen alotin Skippyn kanssa leikkimällä vanhalla pipolla. Sitten otin muutaman askeleen seuraamispätkiä niin, että otin koiran vauhdista mukaan (ei siis alkanu perusasennosta). Nämä oli oikein hyviä! Skippy seuraa vauhdissa nyt tosi nätisti, tietty nami on vielä vähän apuna. Olen ottanut ihan muutamien askeleiden pätkiä, sitten palkkaus ja vapautus. Sitten loppukivaksi eteenmeno, ekaa kertaa pennelle. Ohjaaja vei lelun kentän laidalle, ja sitten lähetin Skippyn lelulle. Lopuksi leikin vähän vielä ja sitten juoksujalkaa lelusuussa autolle. Penne on hauska, kun tietää että nyt loppui, niin ei millään huvittaisi lähteä kentältä autoon tylsistymään...hyvä että kenttä on kiva paikka! :)

Toisella kiekalla aluksi taas lyhyt leikki, sitten "noutoja". Noutoa olen alkanut tekemään nyt ihan leikin kautta. Eli heitän kapula ja päästä samantien Skippyn kapulan perään. Juoksee kapulalle ja tarttuu siihen tosi innolla, sitten vauhdilla mun luokse. Kävelen/hölkkään penneä "karkuun", niin että saa tyrkyttää kapulaa mulle. Hetken päästä vaihdan kapulan namiin/leluun. Sitten taas yksi eteenlähetys, leikkiä ja pois.

Olin tyytyväinen harkkoihin, vaikka kotona oli niin sellainen olo, ettei olisi yhtään huvittanut lähteä treeneihin...onneksi sitten menin! Skippy on kentälle mennessä aivan innoissaan moikkaamassa ihmisiä, jotka juttelee sille, mutta samantien kun aloitan touhuamisen sen kanssa, unohtuu muut ihmiset. "Noudossakin" ihmisiä seisoskeli keskellä kenttää, mutta penne vaan pörhälsi kapula suussa kaikkien ohi suoraan mun luokse. Ei siis tehdessä pahemmin noteeraa muita, onneksi.