FIGO oli kisaamaan aikovien treeneissä. Minun on nyt vähän huono kirjoitella treenikuvioista, kun ekojen radan pätkien ajan olin Kipen kanssa tottistelemassa. Kauempaa kyllä sivusilmällä kattelin miten siellä agilitypuolella menee. Ihan sujuvalta näytti, mutta Pasi sanoi, että ekat pätkät olikin melko helppoja.

Tokaa rataa katoin sitten läheltä. Figo oli vähän hassu ja itselleen epätyypillinen -> haki vähän liiankin aktiivisesti esteitä, meni siis välillä mitä itse halusi! En ole ennen nähnyt ihan tällaista Figolta...Oli siellä hyviäkin pätkiä, mutta paljon myös sitä, että Pasi itse harjoitteli ohjaamista ja mietti eri ohjaustapoja. Mutta annettakoon anteeksi, kun nämä on vasta tokat treenit piiiitkäään agilitytauon jälkeen! ;-)

Eli tiukat pyörittelykohdat on vielä hankalia. Plussaa koiran irtoavuudesta! ;-)

SKIPPYn kanssa mentii tosi myöhässä kisaavien tottistreeneihin. "Raati" kuitenkin jaksoi vielä katsella meidän menoa ja saatiikin hyviä vinkkejä. Olen treenannut nyt ainoastaan ihan itekseen -ja se kyllä näkyy!!! Eli tiivistetysti koira meni hyvin, minä en. Siis Skippy todella teki hienot ja pitkät seuraamiskaaviot mun harjoitellessa kääntymisiä. Meni tosi hyvin, siis koiralta!! Alussa hyvät paikallaolot. Pitkästä aikaa luoksetulo niin, että avustaja piti Kippeä eli en jättänyt käskynalle. Tämä oli nyt hyvä ilman hidasteluja.

Tokassa sessiossa otin itekseni pieniä seuraamisia, liikkeestä seisomisia (ei oikein onnistu, hipsii koko ajan eteenpäin mun perään, jos en itse pysähdy myös) ja Pasin avustuksella luoksetuloja. Pari eka istui vinoon -sitten hyvin. Pasi teki loppuun ohjauskuvioita Kipelle! ;-)

Aamulla mökin parkkiksella tein edistyksen liikkeestä seisomiseen;
otin takapalkan käyttöön. Eli jätettiin palkka taakse - seuraamis pätkä -pysähtymiskäsky. Tämä oli HYVÄ ja toimi! Eli Kippe on kyllä tiennyt käskyn, mutta meinaa hipsutella mun perään, jos en ite stoppaa ennen kuin jatkan. Nyt pystyin koko ajan kävelemään koiran jäädessä skarppina seisomaan. Ja sitten vapautus sinne taakse palkalle! Hienoa!