Jaahas, pitäskö jaksaa jotain raapustella kuluneen viikon treenailuistakin... jotenkin on motivaatio hukassa tän blogin pitämisenkin kanssa! Jos mä sitten taas heräilen talvihorroksesta, kun pääsee hakua treenaamaan mettää.

Keskiviikkona & perjantaina tokoilin lähipäiväkodin parkkiksella itekseni. VOIttajan liikkeitä lähinnä, molemmille. Oon nyt yrittäny muistaa tehä kaikkia liikkeitä silloin tällöin (paitsi metallia pakkasessa, paikkamakuuta ku on niin tylsää iteksee&on ollu kovia pakkasia...).

Skippy: Kaukoihin on nyt tullut tekemisen into ja samalla edistäminen, eli ajatus "taaksepäin" katosi innon mukana. Tunnari on ollu hyvä (paitsi palautuksessa&luovutuksessa työstettävää), väärien härkkiminenkin on unohtunu. Luoksetulon stoppi valuu aina vaan, jos en anna myös käsiapua.... Merkki&ruutu ok, paitsi välillä banaanina.... Perusnouto ok. Seuraaminen vähän päivästä kiinni -välillä possuilee painaen&poikittaen, käännökset ehkä inasen parantunu (vaikka ei vieläkää käytä peppuosaa niin näppärästi ku Figo). Jäävät on ollu positiivinen yllätys ja menny hyvin. Eli hyvää & huonoa -onhan noita liikkeitäki monta!

Pikkumies Figo tekee aina mukana samoja juttuja, mutta sitä en jaksa analysoida, koska alottaa tokouransa vasta sitten kymppivuotiaana Pasin kanssa!

Perjantaina molemmat oli ihan intopinkeenä, kun tein sekasin merkkiä, ruutua, seuraamista ja noutoa -ikinä ei tiennyt mistä mennään mihin. Oli kivaa vähän varioida välillä !!

Torstaina oltii aksaamassa P-Haun vanhalla Hollolan hallilla (tai minä olin kepona vaa). Figolle kujakeppejä (first time!) -kylläpä tuli vauhtia lissää!! Ja kontakteja teemana se, että koira suorittaa kontaktin kunnolla katse eteenpäin, vaikka Pasi jää taakse, liikkuu sivusuunnassa tms. Figo oli pätevä !!

Jotenkin muutenkin Figosta on nyt huokunu sellanen iloisuus & elämänilo. Sitä on ihana katella, kun näyttää koko ajan olevan kivaa ja koissu tyytyväisen oloinen. Ja tekee kaiken innolla&vauhdilla (aina se on vähän diesel Kippee verrattuna, mutta FIgoksi sille on löyty ihan uusi vaihde).

Kippe treenasi irtoamista ja esteiden omatoimisempaa hakua. Työtä riittää, mutta eiköhän jokainen tällainen onnistunut treeni vie aina vähän eteenpäin. Ja keppejä, kun ne on menny ihan talviterää....kujakepeillä löyty taas oikea tatsi ja avokulmatkin sujui välillä mukavasti.

Hyvät treenit molemmille !!

Lauantaina oli ihan lenkkipäivä. Pasille tuli Kuopiosta kavereita käymää. Päivän olivat Helsingissä venemessuilla ja mä koissujen kanssa mummolassa. Iltaa istuttii hetki meillä ennenkun suunnattii Lahden yöhön. Olipa fiksu veto, kun oon ollu koko loppuviikon flunssassa.... ei ainakaa helpottanu. Kippeä selvästi henkisesti väsyttää tällaset sille tuntemattomien ihmisten vierailut. Käyttäyty kyllä hienosti turhia pöhisemättä, mutta selkeästi sunnuntaina vieraiden lähdettyä oli väsynyt.

Sunnuntaina oli ilmasutreenit. TYHMÄ MINÄ !! Olisi ensinnäkin pitänyt kokonaan jättää menemättä mielummin kun mennä väsyneenä, pahassa olossa, kipeenä ja treenejä suunnittelematta. Joo, eka kierros meni ihan pyllylleen. Tai ei muuten, mutta annoin Kipen taas sylkeä rullan mun viereen ilman irti-käskyä oma-aloitteisesti.... Jäi sitten niin huono fiilis omasta tyhmyydestä, että otin Kipen viimesenä uudelleen. Nyt suunnittelin treenin ja päätin, että yhtään ainutta rullaa ei sylje ilman mun lupaa. Hetki sitten keskusteltii ja väännettii, mutta alkohan se sujumaan. Olen kyllä itse ollu tosi tyhmä, kun kriiteerit hyväksytylle palauttamiselle on vaihdellu...tosi epäjohdonmukaista.

Tästä lähin sitten ei kelpaa muu kuin rullan mun eteenasti palauttaminen niin, että rulla on mulla kädessä. Sitte vasta näytölle palkaksi.


(kuva Mari Laitinen)

Nyt tein niin, että ekaa kertaa itse palkkasin rullan tuonnista kanan paloilla ja maalimiehillä oli vaan nappuloita palkkana (vikalta sitten leikkiäkin). Silti on hassu -napsii multa palkkaa ihan ohimennen tuijottaen vaan sinne näytölle. Ei sitä paljon mun palkkaamiset tuolla kiinnosta -maalimies on parempi. Mutta jos jäisi vähän kivempi fiilis kun saa vaatimisesta multakin palkkaa.

Nyt sitten odottelen että flunssa menis kokonaa ohi ja saisi viikonlopun univelat nukuttua pois...