Olen vallan laiskistunut blogin päivityksen suhteen. Toisaalta aika samalla kaavalla nämä viikot pyörii, eli nytkin ollaan arkipäivinä vaan tokoiltu yksikseen.

Joko treenit on joko oikeasti menneet hyvin, tai sitten olen taas sokea omalle tekemiselleni! ;-) Ollaan tehty kunnon treenit joko aamulla ennen töitä tai sitten illemmalla töiden jälkeen. Mulla on "oma" tokokenttä ihan tien toisella puolella, eli hyödynnän päiväkodin parkkipaikkaa jossa on joko yksi-kaksi autoa tai ei yhtään, eli ihan mukavasti tilaa.

Olen yrittänyt käydä läpi vähän kaikkia työn alla olevia liikkeitä:

- seuraamista; yksittäisillä askelilla / käännöksillä takapään käyttö harkkaa + pidempää kaaviota. Pikkupätkät namilla palkaten useimmiten, pidemmät lelulla. Eiköhän se pyllykin sieltä löydy Kipen tajuntaan! :)

Kun nyt olen Kipen kanssa alkanut työstämään tota takapään juttua, tajusin, että se on Figolla tosi hyvää, eli sen kanssa on aikoinaan hinkattu tätä juttua. Figon kanssa mun on myös helppo harjoitella omaa liikkumista & käännöksiä, kun se seuraa varmasti joten pystyn keskittymään omaan kulkuun. Tai välillä Figo tuppaa edistämään, mutta me ei viilata pilkkua kun ei mennä kisaamaakaan! ;-)

- ruutua; olen siirtynyt lätkään. Kippe hakee lätkän hyvin, joten tämä toimii myös. Lelun heitän sitten palkaksi lätkälle stopin jälkeen. Testasin tämän eka Figolla, jolle toimii myös (Figo meinaa hakea helposti merkin taakse, kun eka opetettu "merkki". Figo vaan tulee niin kovaa lätkälle, että lätkä liukuu pari metriä..). Välillä otan väliin ruudun ilman apuja, onnistuu näinkin kun jo valmiiksi tietää missä se ruutu on, kun pohjalle ollaan tehty avuilla muutama toisto.

- nouto; tämä on mun ilon aihe tottisrintamalla tällä hetkellä -> Kippe on tosi paljon vähentänyt mälläämistä/puremista!! Olen tehnyt noutoa nyt myös kapulaa heittämällä, eikä mällää palauttaessa! Paljon olen tässä palkannut vauhdista, mutta ei mällää vaikka palauttaa loppuunkin asti. Kierroksia on ehkä vähän laskettu namipalkalla ja kapulan kanssa ei olla "biletetty" ylimääräsiä, tämä vaikuttaa varmasti myös. Ja toivottavasti se naksulla tehty pohjatyö ja pikkuhiljaa heittoon asti eteneminen.

Figolla taas toisinpäin, eli se on alkanut tykkäämään kapulasta ja palauttaakin sitä jopa ihan laukalla! :)

- tehty myös luoksetuloja, jääviä, kakeja... Liikkeestä seisominen on edelleen vähän hankalaa niin, että kuljen koiran ohi (AVOn liikemäisesti). Onnistuu jos lelu on siellä edessä, niin tuijottaa lelua, ilman kääntyy helposti kattomaan mua (siis konkreettisesti etutassutkin liikkuu eikä vaan pää).

Jatkamma tokon parissa painimista! :) Vaikka viikonlopuksi täytyy kehittää jotakin muutakin vaihtelun takia (ohjaaja tarvitsee tätä! Ilmasutreeniä, viestiä...?!). Pasi kurvaa huomiseksi Järvenpäähän muuttoavuksi, saa nähä viitinkö minä mennä agilityvuorolle sähläämään! Silmänisku