Eilen käytiin Asikkalassa tutulla treenimaneesilla toko cupin ekassa ev.kisassa. Kylläpä maan pinta taas kutsui hyvin menneiden treenien ja niiiden hehkutusten jälkeen!!

Mun oli tarkotus, että saan sitä omaa kisajännitystä treenattua ja pääsen palkkaamaan Kipen jossain välissä.

Mua ei ehkä jännittänyt (omasta mielestä ainakaan) paljon ollenkaan. Kipestä maailma taas oli hyvinkin kummallinen ;-)

Paikkamakuu hyvin. Meni tosin tokalla käskyllä vasta maahan, kun ennen kehää menoa tarjosi ite koko ajan sivulla maahanmenoa ja tästä vähän huomautin, joten johtui varmasti tästä. Paikalla oli ollut hyvin, kerran vähän haistellu maata. Nousi sivulle vähän vajaasti (mun mielestä vaikka ei tästä huomautettu).

No sitten ne muut liikkeet....Alkoi mukavasti niin, että perusasento suoraan kohti luoksetulon merkkejä. Joten Kippehän bongasi merkit ja tuijotteli niitä! Seuraamisesta mun oma mielikuva oli että oli väljää ja koira vähän omissa maailmoissaan. Vuokko taasen kommentoi reunalta, että oli edistänyt...?! Pitäisi kuvata että näkisi itekin miltä se oikeasti näyttää...No mutta eniten häiritse se haahuilu-fiilis.

Skippystä oli kauhean mielenkiintoisia liikkurin käskyt... paljon kivempia kun mun, ja vähän väliä joko kuunteli liikkuria tai tuijotteli niitä merkkejä -tässäpä siis kaksi treenattavaa asiaa!! Ei siis ollut yhtään skarppina...

Liikkestä maahanmeno oli nopia. Liikkeestä seisominen myös nopea maahanmeno... tämän kyllä korjasin pari kertaa niin, että sain jäämään seisomaan. Luoksetulo taas ihan metikköön *huokaus* Lähti vasta toisella käskyllä liikkeelle. Sellai hitaasti ennakoiden ja vielä ihan baananina keskimerkin ympäri kaartaen... -> eli nyt paljon läpijuoksuja merkkien kera, kun reagoi merkkeihin tosi ennakoiden! Ja minä jäin odottamaan liikkurin lupaa pysäyttää. Eihän sitä tule vaan pitäisi ite pysäyttää merkille!!! Hyvä minä -> yksi oppi taas kisoja varten. No pysäytin sitten merkkien väliin. Pysähtyi kuin seinään -eikä ihme kun tuli niin hitaasti. No tästä sitten päätin heittää pallon. Olipa taas fiksu väli palkata.... Noudossa oma kapula oli jäänyt kotiin, joten lainakapulalla. Hyvin lähti, mutta piti haistella vierasta kapulaa ja vähän pohtia että mitä hittoa tälle tekis?! No toi sitten kuitenkin. Korjasin vielä loppuasennon tiiviimmäksi ja vapautin suoraan siitä. Kaket -siis mitkä?! Ihan vähän jumitti, vaikka osaa! Hyppy. No hyppy meni sinne poispäin ok, tosin meni maahan ei istu niin kuin piti. Takas tullessa annoin taas käskyn "hyppy", no Kippe singahti vaan jonnekin suuntaan että "missä on lisää hyppyjä?". No tulihan se takasin ja vapautin vauhdista -oliskohan pitänyt kuitenkin käyttää "tänne"-käskyä ;-) Parit pallon heittelyt kehässä ennen poistumista. Ensi kerralla mun pitää mietti noi palkkaukset paljon fiksummin & enempi ja useemmin nameja vaan!!

Treenailtiin sitten ulkona itekseen niitä kakeja (ja kyllähän ne nyt toimi), luoksetuloja läpijuosten, ruutu, seuraamisia.... ja leikittiin.

Mutta jos tartten minä kisatreeniä niin kyllä tarttee Kippekin!! Hymy Musta se nyt enempikin paineistu ympäristöstä (liikkuri, merkit, koko hiljainen tilanne...) kun mun jännityksestä. Se on kyllä nyt ollut muutenkin ihmeen herkkis ja pelkää kummallisia juttuja (en edes tiedä mitä se aina pelkää). Luulen (ja toivon) sen liittyvän tähän ikään ja aikuistumiseen. Kippe on nyt nii-in vakava muutenkin aiempaan verrattuna. Josko se tosta tasaantuisi kun kaksi vuotta lähestyy kesällä.

Figo oli mukana seuralaisena -onneksi olikin, mun ilopilleri!!! Olisi vissiin pitänyt mennä Figon kanssa "kisaamaan" tasapainottomassa tilassa olevan Kipen sijaan Silmänisku Figolla oli vauhti päällä ja kaikki tekeminen oli kivaa -seuraaminen, jäävät häiriöiden kera, luoksetulot eri versioin, ruutu, kaket...! Figo oli eilen niin vauhdikas ja innoissaan, että se tosissaan hauskuutti mua.

Kipen vakavuus näkyy myös FIgon kanssa leikkimisessä. Nykyään se on Figo joka haastaa leikkiin (ennen Kippe teki sitä jatkuvasti) ja Kippe vaan katsoo nihkeästi ja näpsii ympärillä hilluvaa Figoa. Onkohan niillä nyt mennyt roolit sekaisin...?!? Mä niin en halua että mun pikkulikka aikuistuu ja muuttuu "siviilissä" rauhallisen vakavaksi...!