Figolla oli eilen viestipäivä. Jätettiin se aamulla mökille motivaatiota keräämään ja nukkumaa kun lähdettii töihin. Skippy lähti mun mukaan. Olen siis nyt työskennellyt porukoilla, kun mulla on täällä tietokone.

Figo olikin hyvin motivoinut kun palattiin mökille neljän jälkeen. Mentiin Vuolenkosken loistaviin maastoihin. Tehtiin nyt mun päähän juoksemista motivoivia harkkoja, eli Figoa lähetettiin vain Pasilta mulle päin. Tehtiin kolme tällaista pätkää -palkkana jauskia ja patukalla revittelyä. Nyt oli pikku-ukko hyvin innoissaan ja motivoitunut. Ei mitään ongelmia. Tosin yleensähän ne ongelmat muodostuvat siinä, kun saa kerran juosta Pasille päin ja on sitten tyytyväinen kun pääsi takaisin isännän luo! :) Mutta nyt ei juoksutettu ollenkaan sinne suuntaan, joten hyvin tuli mulle päin. Matkat ei sinällään olleet pitkiä 150-250 metriä. Vikassa pätkässä oli haastava 90 asteen kulma, kun haluttiin testata juokseeko nenän kanssa. Ja juoksihan se -hyvin otti kulman ja kääntyi oikealle polulle. Vaikka eihän tällaisia kulmia nyt kokeessa tulekaan...Tämä oli siis tällaisenaan onnistunut treeni!! Jos vielä jäisi hyvät mielikuvat koirallekin siitä emännällekin päin juoksusta...!

Päivällä otin porukoilla siinä työpäivän ohessa Skippy tottista ja esineruudun. Ruudusta hienosti kaikki 3 esinettä. Erityisen tyytyväinen olen nenän käyttöön ja palautuksiin. Kauas suoraan irtoamista (ilman apuja ja vinkkejä) täytyy vielä treenata, tosin varmasti paranee kokemuksenkin myötä itsestään.

Illalla molemmille mökin parkkiksella noutoja ja tunnaria. Figo on jo taitava -haki kuuden vieraan joukosta oman koskematta muihin ollenkaan, ja ilman mitään apuja! :)) Nopeasti oppinut tunnarin idean! Kippe haki yhden vieraan vierestä oman kapulan, jonka vieressä oli nakkipala apuna -tosin ei edes huomannus nakkia ja nappasi vaan oman kapulan! :) Noudossa Kippe meinaa edelleen ja aina vaan vähän mällystää kapulaa, tosin myönnettäköön, että en ole asian eteen juuri yhtään mitään tehnytkään...